Thursday 21 November 2013

holiday BEFORE school holidayy

Assalamualaikum w.b.t

aku ada cakap kan aku ada banyak cerita nak bagitau kat sini..hihihi

tapi dalam otak ni teruja tak sangga nak cerita tapi mai tang nak tulis dalam blog ni ja terus besepai di bawak angin..hihi..tapi camna pun aku tetap nak cerita sebab lama-lama nanti lupa, bila ada masalah ada time sedih-sedih tu boleh la mai melawat blog ni balik. teringat la jugak yang aku ada melalui kenangan-kenangan yang indah. cewahh..ok stop merapu meraban

alkisahnya, hari selasa before minggu cuti sekolah seperti biasa la kan aku balik dari kerja, solat asar then lepak-lepak dalam..tetiba akak ke-3 aku, kak kin balik die singgah umah aku. anak die ada kat pengasuh rumah sebelah, die suruh aku bawak mak ayah adik pegi yan esok. katanya akak sulong ak, kak yam ada sewa chalet...boleh berkelah mandi-mandi semua kan. aku tanya la sape lagi pegi?...kak kin takleh pegi sebab esok ada event kat opis die lagipun kak yam bagitau last minit. kak yam pulak tepon aku suruh ajak abang kakak aku yang lain. memang tak dapat la diorang pegi sebab keje...uwaaa..sedihhh..tetiba aku terpikir la, ala tak besnya ada dua family ja, mesti tak meriah..duk risau la bagai kan.

keesokan hari, adik aku-pak uda ponteng sekolah..hahaha nak pergi berjalan la katakenn..mula-mula tak tahu jalan turun tol gurun, sesat-sesat dulu, at last jumpa gak kak yam tunggu tepi jalan, die dari pendang..hihihi..then follow die kan..masuk pekan pastu dah stat masuk kampung pastu lalu kat hutan, aku pikir memang pergi air terjun la kan..pastu lagi dasat masuk betul-betul dalam hutan siap lalu dennai agi..aku dengan mak aku ni memang cuak habis la..hahahahaha...dalam kereta tak henti-henti bercakap dan komplen..hahahah

nampak la signboard CHALET SALAK DENAI..hmm. nama pun denai. dah sampai pulak duk ushar kawasan situ..double komplen! hahahah..pas kak yam check in die tunjuk satu umah ni..tudia..umah simen tak berplaster agi..aku dengan mak aku duk pelik la bagai kan. kak yam kata tempat tu baru lagi..maybe tak sempat..hehehe

luar nampak cam sedih je kan..tapi ushar tepi tu ada aircond...1st thought..okey la

dah-dah masuk dalam

kolam die besar..dalam jugak..dengan aku ni pun betol2 parat2 mulut ke bawah dagu camtu la..yang budak kecik tu boleh berdiri lagi sebab kawasan yang cerah tu tangga..

model tak bertauliah..ala-ala majalah mangga..hihi..yang kolam atas tu untuk budak2 ataupun nak berendam saja-saja ja..hihi

astro ada gak..tapi aku rasa yang basic je kot..aku tak tengok.aku dalam kolam aje..hahahaha

lengkapla..memang tempat untuk family vacation..bole masak-masak bagai

errrr..nyibuk je kan

bilik-bilik die ada air cond..ada dua bilik
kitorang duduk dekat chalet siti khadijah..ok je aku rasa..best gilak kot rendam kolam lama-lama..memang meriah..siap buat running man lagi dlam kolam tu..yang len pandai la jugak berenang..ak ni terapung pun tenggelam lagi dalam air..berat montot la tuh..hahahaha

aku ada ushar dengan adik aku kat chalet sebelah..kolam die macam lagi dalam je dari kolam kitorang..nasib baik kolam sini aku bole berenang-renang lagi..heheheh..

kak yam amek separuh hari je..check in kul 11 pagi check out kul 6 petang, yang penting die bayar..hikhok..aku memang tak keluar kolam selama jam-jam yang ada la..kalau keluar pun pegi toilet, makan dan solat..hahahahaha..aku memang rasa gemuk weh masa nak balik tu. mau taknya kuar kolam makan-makan pastu terjun tiruk balik..kikikiki
masa nak balik kan tetiba ja aku demam, tak tahu lah sebab aku mandi lama ke sebab mandi bawah hujan ke ape. tapi semalam je la demam tu..nasib baik aku ni kental....hahahahah

kalau sesapa berminat aku bagi link blog die.chaletsalakdenai, aku promote ni pun bukan dapat pape..hihihi,,sedeyy

#malasnakwatermarkgambar#

No comments:

Post a Comment