Wednesday 20 March 2013

bye2 SIRIM kite takdak jodoh.. =(

 hmm...lam post sebelum aku ada cerita yang ak dapat sirim.. sekarang macamana pun aku terpaksa tolak tawaran tersebut..memang macam yang aku impikan sebelum aku menerima tawaran course aku, abang aku ada bagitau peluang kerjaya setelah maik course neh. salah satunya yang nanti aku ley jadi researcher kat sirim.. dengar je researcher aku memang dah tanam niat untuk ke sana.masuk course nih lecturer aku pun dari sirim gak..die dapat futher study till phd..yang aku tak tahannya masa aku interview ritu, salah sorang dari panel tuh da tanya aku samada aku bminat nak futher study master ke pe ke..dengan bersungguh aku jawab aku pilih sirim sebab yang sama..akhirnya aku dapat..tapi kannn..sob..sob..sob..

           
aku sebenarnya tak pernah merancang untuk masa depan aku..aku cuma ikut flow yang ada depan aku, maksudnya aku tak dak sangat pegangan hidup (kecuali al-quran dan hadis la) or cita2. setengah oqang kan memang aim nak jadi dokter, depa akan pulun study bagi tercapai cita2 depa..macam aku, aku taw ape yang aku buat yang tu la aku akan dapat, dan dari situ aku akan berusaha untuk mencapai yang lebih baik lagi..so dari aku sekolah rendah darjah 6, aku tak tahu aku nak pegi sekolah menengah mana..mak ayah aku gaduh nak anta aku pegi skolah agama (kalau jadi pegi mesti aku dah warak sekang, muslimah sejati..hehhhh), tapi dalam masa yang sama sekolah aku ada bagi tawaran satu sekolah baru, sekolah rancangan khas dan bantuan penuh kerajaan (yuran asrama utk makan sehari singgit ja), akak aku suh anta je aku gi sekolah tuh, nak wat eksperimen samada duduk sekolah besa ni akhlak terpelihara ke idak..hehehe..akhirnya tak sangat..bwahaha (aku tak dapat 5A so jangan berangan ley gi boarding skul cam abang ngan akak aku tuh)..akhirnya sampai situ sampai PMR je..

  sebabnya aku memang tekad nak pindah sekolah sebab bosan weh sekolah yang sama ajeee..pastu masa tuh aku nak pegi umah akak aku kat pendang..aku nampak sekolah teknik pendang..baruuu..and cantikk wehh..terus aku nak pegi situ,dekat ngan akak aku,so tak la takut kan. tapi masa aku suh ayah aku sign borang tu sempat gak la berendam ngan air mata sebab ayah aku tak bagi gi situ sebab aritu aku da isi borang mrsm, tu cikgu aku yang suwoh.aku ni degil..last2 die bagi gak. da pegi sana jadi takut la pulak sebabnya aku amek kejuruteraan elektrik, final project bapak besar sebesar papan plywood yooo..ditambah suasana  di sana cuba diterapkan dengan suasana agama dan etika..pegi mana2 pkai stoking, jalan tunduk klu nampak senior..mase tu rase nak pindah..

             pucuk dicita ulam mendatang..ewahhhh..hihihi..amak aku call aku gitau yang aku ni dapat MRSM laaa..

       to be continued...

No comments:

Post a Comment