Monday 18 March 2013

haihhh...mardina seorang yang ceria, bising, kalut, sensitip, akak yang pengacau, tak boleh duduk diam mulut sentiasa berceloteh, kuat berleter, gigi tak de..ulat makan katanya...hahaha


kanak cilik ini berusia 5 tahun baru..memeng dari usia 3tahun je da jadi penyibuk sepanjang masa..sungguh comel tapi boleh sampai tahap annoyed..mintak maap la, berikutan anak menakan yang ramai tidak mampu membuat perasaan aku jadi penyanyang sepanjang masa..yaaa..terlalu banyak kerenah untuk dilayan...ye ye ye..bole karang novel pasni..bwahahahaha

aritu aku duk sembang ngan kawan aku pasal anak menakan.ha la da takdak anak agi, anak menakan la jadi bahan..huhu..kami ada anak menakan yang sama umur.anak menakan pupu dia tu pun becok gak ar becakap, ada satu cerita tu mak ayah die pegi bejalan kat kuantan ke mana tah, dalam jusco ke pe tah, budak tu hilang, memeng tak toghah gila mak bapak dia cari dia, yang beznya ayah dia pastu bertenang ajak mak dia gi kat keta sebab takut2 anak depa tu pi kat keta..yang bestnye kat pintu nak kuar tu depa ternampak budak tu duduk ngan pak guard..mak die kalut la pi kat dia..selalu lam drama kita mesti mengharap mak die peluk die sambil nanges teresak-esak, tetapi sebaliknya die kena penampaq sedasss...hahahahaha!

balik kampung mak die cita la kat family, ni pak guard tu la yang cita kat mak dia.."budak ni tetiba ja mai duk kat sebelah dia, dia tanya kat budak tu - adik ni sesat ka?" budak tu hangguk2 ja, pastu die tanya kat pakcik tu "lama da pakcik kije sini? anak berapa ramai? mahal tak gaji?"(ad tambahan ok..hehehe)..pak guard tu pelik nape la budak ni tak cuak pun, kot la nak tanye sal "pakcik, nampak tak mak saya yang muka cama angelina jolie and ayah saya yang macam brad pitt tu lalu sini?saya sesat la..huwaaa" hampeh tak pun..layan je pakcik tu ngan dak tu..hahahaha

sal mardina ni palak, aritu aku beli baju online sampai umah die yang punggah lu ngan tok die sebab aku kan keje, balik tu terus cakap kat aku "maksu..tak adil la maksu ada baju baru, mardina tak ada pun baju nak jalan-jalan..maksu tolong la beli..tolong laaa..." (samabil tangan tutup rapat atas pala..pastu wat step kumpulan suju -sorry sorry neka neka pajoh pajoh bebeh) pergh..seb bek die tak nyanyi je kalu tak malam tu gak aku gi beli atas usaha die memujuk aku..hahaha..

balik arini aku beli getah rambut plastik kt pasar malam...alaaaa..yang kaler warna warni tu..dan die la owang yang first ceroboh barang aku..terus nak amek getah tu banyak-banyak..nak ikat rambut katanya...aku marah la die "mardina rambut pendek la, mne bole ikat.." mardina- "mama tak bagi rambut pnjang sebab kusut, maksu...tolong belikan rambut palsu,mardiana nak ikat rambut" DANGGGGGGG!...pe ko cakap mardina?!!!

hahahaha...die tengok aku cuci kipas pon kecoh "maksu, nape cuci kipas maksu?" maksu-"............" malas nak jawab soklan die. da siap, on kipas..."hmmm...maksu, kipas jadi sejuk la..da tak berat dah"..okeyhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

No comments:

Post a Comment