Saturday 16 March 2013

SIRIM..ak da dapat tapi tak taw nk belah dari sini camne..?

humangaih..panjang bebenor tajuk ekau tuh..perghhh!..cakap pe mende neh.

                                       

hokeyhh..aku nak wat jurnal idup aku lam diari sebenaqnya.da beli pom buku diari siap kaler pink..tapi aku tengok oqang sume da guna teknologi, termasukla anak menakan (sedara) aku pon dok tulih belog duk mengarang bagai.so why not i try kan..huhu

masalah..masalah..bala..bala..haih..aku ni dah jadi graduan kos sains teknologi bahan..haa..disebabkan pas aku belajaq tahon lepaih aku memang nak qeja cepat gila2 sebab nanti aku nak pegi majlis graduasi dan bayaran graduasi tuh aku nak guna duit aku la..malas la nk guna duit mak ayah aku.ye la da nama duk penang nak pi ke shah alam tuh mesti la nak gunakan duit, mak ayah pun da tak keje kn..da tua da..aku pun anak ke-8, so aku ngan akak sulung aku pn bole nampak macam anak ngan mak da (ye ke??..ada ke owang nak amik taw ha??) ..hmm..jap..ape aku nak cakap sebenaqnya nih?

okeyh..okeyh..back to da point..aku ni da teqima keje kt satu company nih..aku taw memang bidang keje die tak kena ngan bidang aku pom.tapi disebabkan diorang menyediakan training then baru serap masuk keje kt mane2..iaitu keje sebagai java developer or femes siket 'programmer' or nak melayu nya  pengatur cara sisian komputer. perghh..tenuk tol..aku pon terima la sebab waktu tu aku g dua interbiu satu untuk jawatan sales engineer..ak tanak ar keje tuh.susah..kene kuar selalu.last2 ak dpt programmer..belajaq dok saja pon rm1800, belum tang keje jd programmer..nahh..tergoda la nk keje sini..dengan kontrak 2tahun hokeyhhhh!!

da keje baru taw tak suka, susah macam nak bunuh diri je (lawak je..aku suka enjoy ja pom)..tup2 ak dapat tawaran dari sirim..la ni camna aku nak belah dari sini???kene bayaq taw dak compensation die..tu tak kesah lagi..nihhh..aku gitaw depa nak beqenti, tnye nak kena bayaq banyak mana pon tak dak responnnn... WTF..ni ak malaih nak keja ngan india nih..india bombay hokeyhhh..tu susah nak cakap ngan diorang...ade je nk kena penampaq satgi!!

No comments:

Post a Comment