Wednesday 20 March 2013

Terima kasih mak..love u

(mak suap ayah kek..still sweet  to each other eventhough already for 45years being together..Alhamdulillah)
seLAMAT ari lahir yang ke-62 mak cayang...

      sungguh masa semayang isyak (pukul 1pagi) sambil terpikir sal mak ngan ayah..seangkatnya takbir terus aku menangis, rasa sangat bersyukur kerana dilahirkan di dalam keluarga sakinah hj.Omar dan Hjh siti Zayah..aku tak tahu kenapa aku rasa macam tuh. mak ayah aku da harungi segala perit jerih dalam membesarkan kami 9 beradik..mak ayah memang tak ada harta, mak pun cakap "mak ayah tak dak harta nak bagi hangpa senang macam orang lain, tapi mak dengan ayah da bagi ilmu kat hangpa.yang tu harta yang paling berharga"...tak pa mak, cek tak kesah pon tak kaya macam orang lain tapi cek tetap berbangga sebab mak ayah mampu menyara kami belajar sehingga ke menara gading..takde sedikit pun lelah yang terluah..tak dak sikit pun mak ngan ayah ungkit ape yang depa dah korbankan untuk kami..dalam 9 orang anak-anak depa..depa kenal setiap seorang..tahu ape yang suka dan tak suka..sungguh dasyat insan yang bergelar ibu dan ayah..mak ayah pengarang hati cek..sumpah cek sayang mak ayah..harap kasih sayang kita mampu bawa bersama ke syurga dan mengecapi keredhaan Allah..

  aku berjanji walau sikit mana pun pendapatan aku, aku akan cuba membahagiakan diorang selagi hayat masih ada. satu cita-cita aku (mak pesan camni jugak) kalau bila mak ayah dah tak dak nanti aku akan wat waqaf sebagai hadiah untuk diorang di sana..sekarang ni cita-cita aku adalah menjadi anak yang solehah..well skang ni nak behave sikit dah start pakai stoking..mula nak cari baju longgar2..bukan mak tak penah tegur tapi wat tak endah aje..hahahahaha..ketegaq gilaaaaa..haihhhhhh

(kek yang tak seberapa sebab kalau beli yang mahal2 mak tak makan sangat dan die takut bukan melayu yang wat..sayang mak)



skang da ada degree ingat nak sambung master tapi mesti keene kerja dulu...tapi yang penting skang ni nak start belajaq agama..nak kena pegi ngaji selalu..tingin gak duk cari tuisyen bahasa arab..nak belajar bahasa al-quran,,ini semua poyyyyoooooo..bluerghhhh! *niat yang baik pasti didorong..jangan takut


p/s: mardina masuk bilik sambil kecoh giler, maksu suh die ikut macam maksu cakap, then die pun jerit "Mardina budak penyibuk dah mai!!!hahahahaaa"....hokeyhhh..comey and annoyed..ehhh
            

No comments:

Post a Comment