Friday 19 April 2013

prank zaman sekolah 2 ~~

hye everibodii..huhu..petang nak maghrib dah ye sekarang..tetibak je aku ada mood nak berkarang di blog...hehehehe

semalaman malam tadi aku mengusha blog orang cara-cara nak buat aku cantik..ade la perubahan sikit. nampak la cantik, tertarik kau memang deboom la kan..hmm lama tak dengar ayat tuh..hihihi..

okeyh la..pe menda aku nak cerita petang ni..hmmmm..aku nak sambung ceqita malam tadi la nohh..aku saja nak tulis kat sini memori-memori aku dulu zaman bebudak berhingus..bhakbhakhak..what english said ea?mesmerize memories (oh my english..nan hado english kau..salah pe aku cakap..tapi tak kesah la kan..kikikiki).panjang kan intro aku..huhuhu



second story, prank ini berlaku masa dalam dorm la weh..kat liklau pondok upeh tuh, well..bile da masuk form 5 neh terasa la jadi senior camna kan, riadah skip,sembang dalam dorm, dorm boleh buat bising sebab tak dak sapa nak tegoq,
tak macam form 4 dulu kan (tu hantu banyak mai tuh..hehehe..gurau jerr). nak dijadikan cerita, dorm aku ngan katil aku dan katil kawan aku (satu homeroom..biasa dengaq kot noh??..hihi) selalu jadi tempat lepak aku ngan kengkawan yang dari merata tempat mai, ada yang fly dorm, yang satu dorm pun nak mai berhimpit jugak, semua adalah..


tengah duk sembang ramai-ramai neh kami bukak la tingkap sebab nak bagi angin masuk, fusyuu~~ fusyuu~~ alaa bukak dua panel je tingkap niko (nekko~nekko~ gwiyomii~ )/kaca sebab takut la kan, aku bersandar kat kt tingkap yang bertutup sebelah tu atas katil.

katil aku tu ada la dekat 6 orang duk lepak..ramai geng kami nih..haaaa...

untuk pengetahuan hangpa, blok sebelah blok aku (die atas bukit sikit) tu blok form 4, diorang da balik cuti sekolah tinggal kami je yang bebudak spm, so sebelah sana tu memang takde sesapa la kan..lampu dorm pun dah tutup tapi kami duk sembang agi (ketegaq nak mampuih..patut stay up study la kan kan kan?). tengah syok sembang tu tetiba ada satu tangan hulur dari luar melalui tingkap yang kami bukak tadi tu la.betol-betol sebelah aku?

UwargGHhhh!!

semua orang terdiam..panik..tak tau nak cakap apa..lama jugak la nak take action kan, pastu baru semua bertempiaran lari...hahahaha...yang aku nih, kaki tetiba kebas..duduk menonggeng sambil tutup muka dengan bantal atas katil..waktu tu memang aku redho je kalau-kalau tangan misteri tu nak raba bontot aku...hahahaha..sampai kawan-kawan aku tadi mai balik baru aku gerak...ehem ehemm..control ayu balik (sikat rambut pakai jari akibat bergomol dengan bantal)...pastu baru la memasing duk pikir ape tangan tadi tu..tak mungkin la hantu sebab aku boleh tengok tangan budak tu macam gebu je, ade daging segar agi..tangan hantu mesti buruk kan (hurpppp..mintak2 jangan tunjuk kat aku)...nak kata tangan warden, mungkin jugak la kan maybe warden nak bagi amaran suruh tido sebab jam pun dh pukul 2 pagi kan..tapi sepatutnya warden akan bersuara la suruh tido kan..huu..pikir punye pikir kawan aku suggest jom pegi check kat luar kot-kot ade sesapa nak prank kami kan. mula-mula memang ramai la tak mo, setelah berjaya diyakinkan..ecewahh..kami pun pi bukak pintu utama dorm kami..

dug dag dug dag..tetiba kami nampak dua lembaga jalan dari ds (dewan selera) yang gelap and yang memang direct depan dorm kami..takut gila rasa waktu tuh..tapi tahan..hehehehe..dah dekat baru nampak dua orang pompuan dak dorm atas..selamberr derk je diorang pakai seluar pendek bagai melilau.kami tengok diorang tapi diorang wat dono je..last2 kawan aku gelak, die kata la diorang la yang pekena kami..last2 diorang pun gelak gak..cehhh..terkena haku ngan kengkawan..kuajaq sungguh..tapi kegembiraan mereka tak lama, warden aku bangun mengamuk denda diorang kurung kat luar dorm sambil baca asma-ulhusna selama berapa lama aku tak pasti....hahahahaha..dengan seluar pendek la baii..kakakakakikiki


haa...ni ada lagi..tapi tak tau kategori sape prank sape..kiki..satu malam minggu yang takde aktiviti, so buat la aktiviti yang dianjurkan oleh dorm belantara (dorm aku la tuh)

...aktiviti selepas tutup lampu..pukul 12.rancang nak tido atas lantai berlapikkan tilam berjemaah..so 40% je yang join..tapi takpa..sume angkat tilam letak bawah..seterusnya buat aktiviti tilam 1 vs tilam 2..tilam 1 opkos aku ngan geng aku..tilam 2 geng belantara yang laen..first wat pertandingan sambung lagu, da hilang panas buat pertandingan pantun 2 kerat..hahaha..yang ni aku suka, sebab memang merepek2 je pantun nye haaa..huhu..dan kumpulan yang menang opkos la geng aku yang nak menang..bluergghhhh!..hahaha..yang last tu aku ngan geng aku dapat jawap pantun dengan lancar, diorang terbantut-bantut alaaa kira macam kalah laa..terus aku ngan sowang kawan aku berlari pi depan tilam 2 sambil terbang ngan selimut ala ala supperman..hahaha..bersorak kitorang.
tapi kan...mase aku nak patah balik tuh kan sekali ternampak warden aku tercegat depan pintu dorm sambil cekak pinggang and mata tercegil..aduuuu..tatut ceq..hahaha..yang kawan aku sebelah duk berlari cam orang gila agi..aku tarik selimut die baru die pasan..hahaha..da la dia tu fly dorm..kikiki...as consequences (oh my englishh..) kami diperintahkan amek air sembahyang  dan beratur didepan dataran rollcall untuk membaca kan al mulk dengan asma ul husna sebanyak dua kali..masa ni susah nak habehkan sebab ngantuk gila bebeng..hahahahaha..padahal tadi main tak hengat duniaa!! hahahaha..

ni kalau nak cerita lagi memang banyak kot...hahahahahaha..nanti aku cerita laen kalau rajin..

mintak maap la..panjang pulak entry kali ni...hahahaha..padan muka..

p/s: kalau ade bebudak yang berkenaan baca entry ni mesti depa tak ingat punya..huhu




No comments:

Post a Comment