Friday 24 May 2013

cuti sekolah~masa untuk kendurii =)

semalam...hari jumaat yang mulia adalah penghulu segala hari, adalah juga hari yang ditingkatkan pahalanya..hari yang paling bermakna, jangan kita lupa hari kiamat adalah pada hari jumaat.....hahahaha..tetiba je aku ni tau..

biase la hari cuti mesti bangun lambat, dah nama pun cuti..alih2 aku terbangun pukul 1 tghari (akibat tidur pukul 5pagi)..itupun terjaga sebab mardina balik

maksu bangun..tangkap gamba mardina jap..ihik3

maksu busuk la..duk jauh sikit!!

ok...aku da bangun dari tidur..baru nak pegi mandi je tetiba mak aku dah balik dari kenduri..KANTOII..mak aku terus aje berleter kenapa aku tak angkat fon die sume, die nak suruh aku pegi makan kenduri kat tadika PASTI sebelah umah aku..aku wat dono je...ngihngihngih..baru jalan je, mak aku..HAH..tu baru nak mandi la tuhhhh....kakakakaka...terus cabut masuk bilik air..

pas mandi bermalasan la kat depan laptop lagi..tetiba mak aku datang berleter and tetibak aje die suruh aku ikut die gi baca yaasin kat rumah nak kenduri..kat taman mahsuri, padang serai...alaaa..mak ni tetiba je tau..malas dohh..mak aku sikit pun tak pedulik kat akuh..dah dah..semayang cepat, satgi hang bawak keta hang mak bawak keta kak mayah..kita pi 4 bijik keta satgi..kata emakku..tetiba aje jadual cuti aku diubah sewenang-wenangnye tanpa persetujuan aku pun..pegi je la kan..tak boleh buat apa pun dah..

bez gak pegi rupenye..1st time aku baca yaasin fadhilat nih..tadi ade gak la suara aku sorang2 je membaca ayat yaasin.aku tak tahu tengah2 ayat yaasin ni ada doa..hahaha..jahilnya akuh..pastu siap dapat adiah kain batik..teruja sangat aku, ye la aku memang takkan beli punye kain batik untuk diri sendiri..sebelum ni ade gak dapat kain batik sebab tadarus al-quran..hahahaha..pasni jangan la buat benda baik mengharapkan balasan..tsk..tsk..tsk.. ada lagi bez..dapat makan pulut kuning ayam kari, mee goreng, seri muka etc..haihhh..kelaut la diet aku (T_____T) and last dapat tambang keta rm12..tuan rumah kasi...yihiiii

da balik baru nak tangkap gambar, muka pun da bepeluh..sebelum pegi tak  sempat sebab cik yah berletiaq

kain batik cop indonesiaaa..mabeles!tetibe

mak aku bertolak pegi kl tadi..huhu..ade exam (mak aku sambung belajar..diploma tapi bukan yang diiktiraf uni awam tapi oleh badan sesuatu persatuan..ahah)..minggu ni memang tak leh pegi mana la..jaga ayah..huhuhu..esok aku kena buat rajin! sekian wassalam..



No comments:

Post a Comment