Sunday 5 May 2013

mood pru::perihal sehari ini

minggu ni rumah aku memang penuh..bole cakap semuanya ada. yang dari kl and yang dari pendang pun balik.

                               uwaaaa...aku memang lebor..dari pipi sampai body

hari ini hari ahad hari mengundi, in english polling day, in tamil tak tau..kikikiki..yang pendang da balik sebab nak mengundi kat sane.ok..so bebudak 5orang da kurang.

pukul 9.45 pagi aku, abang khalil dan kak mayah pun pegila menjalankan tanggungjawab.hehehe..ramai siot.da la panas..tapi takde la sampai 3 jam pun...huhuhu
da habeh mengundi balik rumah, kak mayah nak terus balik ke lumut pulak..

so sebelum balik ke lumut mardina dengan intan pegi kedai..bila balik kat tangan mardina ada 3 ais pop..mak die nampak terus berubah menjadi naga, mengamuk makcik tu marahkan anak die yang nak minum air tak berkhasiat (betol la..tapi aku kesian kot tengok mardina nangeh gila-gila)..

mak die rampas 2 ais pop then bagi kat intan suruh simpan and bagi kat kamil.mardina ape lagi..drama la die..meratap meraung die..lantai umah aku tu pun macam da kena vacum aje sebabnye mardina nangis guling2 360 darjah..bekilat lantai..ngihihihi..pastu intan serba salah la nak simpan ais pop tu, last2 terpaksa die pun masukkan ais pop ke dalam beg die..mardina menangis sambil jadi sprinter berlari ke beg intan amek balik lagi 2 ais pop, pastu duk berteleku menagis kat situ..nasib baik mak die kat luar umah dah, oleh sebab aku kesian kat die aku gi kat die pujuk die sambil sumbat 2 ais pop tu kedalam seluar die bawah baju..hihi sambil cakap 'mardina jalan elok2..masuk keta cepat2 jangan bagi mama nampak'...hahahahaha..baru die senyap (bijak tak maksu die mendidik?!)...hahahahah

tengahari sebelum zohor aku ngan abg lil bawak  ayah pegi mengundi dekat penaga..turun keta mintak wheelchair..terus orang spr bawak ayah pegi masuk bilik mengundi dan tak sampai 5minit dah keluar..cepat giler hokeyyy..bagus!...hihihi

petang aku bawak keta jenjalan nak tengok suasana mengundi di kawasan kepala batas..bawak la si intan, memang gamat la dengan bunyi hon bagai..tapi si intan ni masuk kete je tido..aku dah suruh dah die pakai sit belt tapi tak pakai..akibatnya bile aku terbrekk (slow je brek) intan hampir terpelanting ke dashboard..naseb kepala die tak terhantuk..aku suruh die pakai sit belt, die duk cover ayu, mata cerah bajet takkan tertidur tapi tertidur jugak die tuh..huhu..sian die penat..

maghrib ayah intan datang nak ambil intan, kamil pun ikut jugak..kamil tu mintak coklat satu pun berkira..dapat tumbuk sedas dari die ada la..uhuk..uhuk =(

p/s: comel la marisa..tapi gambar blurr pulak..rindu die..sob..sob

No comments:

Post a Comment