Saturday 18 May 2013

jom bina kerjaya sampingan bersama cik nuyun (T_______T)

saturday semalam aku menghabiskan masa dengan menghadiri kelas-kelas untuk bina kerjaya sampingan..iaitu kelas bersama MAA Takaful Link dan Hai-O Marketing...hahahahahaha...macam pernah dengar je kan?

al-maklumlah aku tak reti menjahit mahupun memasak..malah aku pun sangat malas untuk mencari stok-stok pakaian kosmetik ataupun apa saja untuk melakukan jualan online..aku sangat suka shopping online sahaja...hahahaha...namun barang Hai-O Marketing pon boleh jual secara online..malah lebih yakin sebab mereka mempunyai laman web mereka sendiri..oleh itu, segala maklumat lanjut boleh didapati di sana sekali dengan testimoni pun ada..
speaker aritu kak nor..die dapat adiah jam roscani harga rm300+ taw..die ni ex  engineer kilang tapi terpaksa berhenti sebab sakit kanser otak tahap satu..dulu keadaan die antara hidup dengan mati je, dengan bantuan hai-o Alhamdulillah dah sihat dan cergas sekarang walaupun kanser itu masih ada dalam darah die (better la dari dulu, asal kalau suruh die cite pasal masa die sakit dulu mesti air mata die berlinangan..seksa)

kenapa aku pilih Hai-O MArketing? ini sebab aku telah pun memakai set korset mereka 'si hitam manis' tersebut...aku sangat-sangat puas hati dengan 'premium beautiful'=kecantikan unggul.

aku dah lama pakai premium beautiful ni..takde la lama sangat. masa aku habih belajar ritu..lepas raya..masa tu aku tak pakai secara konsisten sebab masa tu super ketat, nak makan banyak pun tak boleh..huk3..sebab aku suka makan la weh (=,=')..tapi sekarang memang super comfort sebab badan aku dah fit sikit kot..ekekekee.Sengal


memang pakai premium beautiful ni boleh kurus kalu dipakai secara konsisten..macam aku bagus la tak jadi lagi gemuk kalau nak diikutkan perangai aku yang suka makan lewat malam, makan banyak pulak tu..pakai premium beautiful boleh membantu anda mendapat bentuk badan idaman..aku pun sekarang dah ada shape wehhh--pewwwwittt~~hahahaha (cuma sekarang aku start diet sebab nak jaga badan, mana la tahu nak kawen dah ke..hahahahahah)

kak ina...jutawan bumiputera tahu tak? dulu die cikgu je
aku kalau pegi kerja memang sangat suka pakai premium beautiful ni sebabnya kerja aku kan memang duduk sepanjang masa menghadap komputer. time aku tak pakai premium beautiful (sebab basuh) memang sangat tak best nak duduk..lenguh weh..tapi bila pakai premium beautiful ni memang tak akan rasa lenguh sebab semacam ada yang support tulang belakang kita..malahan premium beautiful memang sangat elok untuk tulang belakang dan telah diiktiraf oleh pakar sakit tulang belakang sedunia.  yang lebih dahsyat sekali, oleh sebab aku berada terlalu lama dengan komputer, siang komputer malam tidur dengan laptop, belum kira dengan enset lagi bagai..kemungkinan besar risiko untuk mendapat kanser, tekanan stress, pelbagai masalah penyakit badan adalah sangat tinggi
kita selalu tak sedar betapa kita terdesah kepada bahaya
radiasi henset yang bertindak ke atas otak kita..kalau nak tahu  sekali henset menerima isyarat(mesej,panggilan)  satu sel saraf akan mati. untuk regenerate satu sel mengambil masa sebulan..cuba bayangkan berapa banyak sel yang kita bunuh dan berapa banyak sel yang dapat hidup kembali?

..tapi aku memang bertuah sebab pakai premium beautiful ni sebab die anti radiasi..ada lagi produk yang sama macam die ni iaitu Bio-Velocity Sleep Mate..memang bez giler..

Hai-O pun memang bez sebab die ada banyak barang-barang yang super ohsem , untuk perempuan, lelaki, tua muda baby budak2 remaja pun bole...best sangat..kalau nak tahu pelbagai jenis barang lagi yang Hai-O ada bole pegi ke SINI ye!!

tujuan aku bukan untuk jadi kaya sebenarnya, tapi aku nak berkongsi dengan orang ramai apa kebaikan yang aku dapat, kalau boleh aku nak orang lain pun dapat..sekarang penyakit moden terlalu banyak sampaikan aku sendiri pun takut kalau ada pape yang tak kena sikit dengan badan aku, pelbagai benda buruk yang aku pikirkan..tapi at least aku boleh mencegah dengan teknologi kesihatan yang telah disediakan oleh Hai-O Marketing ni..aku percaya dengan diorang sebab diorang dah 20+ tahun bertapak kat Malaysia dan sudah 30+ tahun bertapak di dunia..bukan sembarangan kan?

MAA Takaful Link ini pun sangat bagus..kenapa perlu insurans? ia sangat penting bagi menjamin harta kita, diri kita dan keluarga..aku masa sekolah dulu pun memang dah berangan nak kahwin dengan orang yang banyak insurans, tapi sekarang aku rasa setiap diri orang tu penting untuk memiliki insurans..

selingan kejap..ada video..kak azah tetap tekun menonton video itu..huhuhu

speaker insurans hari itu..oyeahhhh


apa beza takaful dengan insurans? takaful pun sejenis insurans jugak cuma yang bezanya ia lebih islamik..maksudnya pelaburan, keuntungan malah faedah jugak adalah  melalui islam...pendapatan takaful adalah mengikuti hukum syara' serta diluluskan oleh fatwa..penting untuk kita umat islam tahu benda ni..kita mahukan yang halal..ada hibah, ada zakat, ada khairat kematian dan sebagainya..

kenapa penting ye insuran/takaful ni? penting sebab insuran provide benefit 3 in 1 (tiga dalam satu) kepada kita...

  1. menjaga serta mengurus kewangan dan harta kita-menyimpan
  2. melabur-menambah keuntungan  ke dalam simpanan kita
  3. melindungi ketika menghadapi bencana, malah melindungi diri kita dan keluarga kita
takaful pun ada pelbagai pelan, aku nak amik 
  1. takaful haji-bole pergi haji dengan lebih cepat kalau da cukup duit dan pergi dengan private ye
  2. takaful wanita-meng'cover' semua hal ehwal wanita
  3. takaful education- untuk anak i nanti (lambat lagi takpe, dah ada perancangan yang bagus)
  4. takaful golden-untuk waktu di hari tua..yang ni untuk 50tahun ke atas ye
aku memang suka bab-bab yang dapat benefit ni..hahahahahhaha..sebab aku lebih suka pandang ke hadapan..aku selalu bayangkan 5 tahun ke hadapan dalam sesuatu perkara..hihihihiho~`poyos~

No comments:

Post a Comment