Monday 13 May 2013

mood..datangla kepadaku~~~oyeahhhh



mood:: sekarang tengah bosan nak layan mukabuku(facebook) nih..ingat nak start aktiviti membaca balik la..bukan apa..lepas abeh belajar ni aku rase aku dah tak mampu nak melayan novel cinta yang hanya fantasi itu..sangat tak menarik minat..aku lebih suka baca buku yang ke arah realiti sikit..macam novel keagamaan kan ada, novel tu menceritakan senario gejala sosial, remaja, masjid,umat islam zaman sekarang..ada jugak part sedih dan sayu..dan buku yang paling aku suka buku tulisan ramlee awang murshid..novel2 die memang wow kedebaboom..aku suka sebab kalau nak novel fantasi/fiksyen, novel die memang terbaikkk..memang aku sangat suka menggunakan imaginasi yang sangat tinggi..sampai aku rase aku akan termasuk dalam situasi  dalam novel itu yang aneh lagi misteri..feveret buku-buku ramlee awang murshid dalam koleksi aku dan akak aku ada banyak..yang paling top novel 5 jilid die..bagaikan puteri etc..the best wa cakap lu.cayalaa..
ni baru 3....
nindia baq hangggg---

tapi ade je novel cinta yang aku baca mampu buat aku menangis malah tersengih-sengih seorang diri..kikiki..banyak la jugak..tapi tu aritu la..sekarang ni aku susah nak jumpa buku buat aku tertawan..ada gak satu buku ni..cover warna ijau..sedih gila kot novel tu..aku memang tak paham ada gak perempuan yang sebaik itu..yang ditendang dihalau diraih simpati semula..masih mampu menerima lelaki itu..dalam hati ni duk geram la baca duk kata awatlah perempuan ni b*d*h kan tapi mata tetap meleh bersama hingusan yang laju menderuuu..berhenti baca banyak kali pun bila sambung menangis kembali juga..hahahahaha

ni ha...penat meng'google' novel cover kaler ijau..tihihihi

ada satu novel tu, aku rase buku penulis ombak rindu gak..pe tah name penulis tuh..tak ingat pulak..tapi novel yang aku baca tu aku ingat tajuk die..lara pe-tah-tak-tahu...memang lara tapi bez..novel yang agak realistik..macam besa la kawen ngan orang kaya mak mentua si kaya tu memang tak setuju tak suka kat heroin..yang best heroin pun tak suka kawen ngan hero tapi sebab terpaksa, kes adik die wat pasal tu yang die kawen jugak..heroin tu pikir nak balas dendam la sebab die rase keadaan macam tak menyebelahi die kan..die tekad nak buat suami die a.ka hero a.k.a kekasih adik die jatuh cinta dekat heroin tu..die nak bagi adik die rase sedih camne..kikiki..yang mak mentua die pun die melawan...hahahahha..aku suka sebab heroin taknak biarkan diri die tertindas..kakakakikikikukuku..



so sekarang ni aku pinjam buku kawan aku..buku sebelum aku bernikah hasil tulisan hilal asyraf..hihihi..ape kes baca buku kawen nehhhh??..hahahahahahaha

2 comments:

  1. novel andai itu takdirnya mmg best..hehehe
    *nnti saye follow balik ehh sbb error la nak follow blog ciknuyun..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..mula2 masa kawan bagi xnk bc tp dah bc xleh stop plak..skali ngn ayaq mata skali...hehehehe...thanx sbb support nuyun =)

      Delete