Saturday 11 May 2013

pagi yang cerah~~

pagi yang cerah kini sudah tengahari..pehal tak letak tajuk tengahari je truss..huhu

jeng jeng jeng....mak comelllllllll

pagi-pagi lagi aku dah dengar suara emak memanggil nama aku bersambungan dengan leteran bertambahan dengan ketukan di pintu yang tidak putus-putus oleh intan..jap amek napas jap...hiuuup....emak memang pantang kalau anak-anak nye ini tidur selepas subuh..dengar la die duk tanya 'nurul, hang duk buat keja apa yang penat sangat sampai tak mau bangun-bangun lagi ni ha?'...adoi...tihihihi..alaa..aku nak tidur bangun lamabat sebab kalau hari keje kan bangun awal sebab kena antar udak ucop tu pegi sekolah..sekolah die humangaih jauh betul. so nak kena gerak awal..suruh duduk asrama tanak duduk...hiii..kan aku da start beleter ni..hiho...

yang intan pun satu..ketuk pintu tak habis sebab nak buat kad hari ibu dalam bilik aku..bilek aku ni memang da jadi besepah giler dengan kertas warna warni di merata tempat..yang pasti tu bukan keje intan sorang, malam tadi aku ngan udak ucop tu menumpang sekaki konon nak buat kad jugak tapi hangat-hangat taik ayam saja laaa...hahahahhahaha

so nak masuk tengahari mak aku suruh aku masak nasik la kan..konon arini nak masak tengahari awal la kan..huhuhu..walaupun kononnya hari ini hari ibu tapi tak mampu membuatkan aku bersemangat mengemas umah menyenangkan hati mak..tihihi..ampun mak..tapi tak der la aku tak tolong lansung hokeyh...masak tengahari 60% adalah effort aku..huhu..satu lauk hidangan campur sayur tu adalah hasil kerja tangan aku tau....haaaaa..tikah, ko ni berkira betol kan..coba kalau mak  ko yang ungkit mampu engko nak menang...kiahahahaha..sori sori sori...p.s:// I LOVE U MAK SAYANG

ni la salah satu alasan aku tak nak kawen awal..tak puas duduk dengan mak..tak puas menyusahkan mak (in other words jadi anak kecik mak la...hahahahh)..kalau mak berleter aku sangat senang nak dengar..kikiki..siap boleh senyum ambo nih..mak memang comel...kalau marah ke ape sangat senang nak pujuk...huhuhu..tapi kalau mak terasa ati memang giler susah nak pujuk..mak ober sensitip..hihi..maap mak..

dalam kamus hidupku sambutan hari ibu yang setahun sekali sangat tak relevan..bagi aku hari ibu adalah hari-hari sebab kalau boleh setiap hari kita akan cuba membahgiakan beliau..contoh walaupun mak hanya goreng then suruh makan nasik, tetap aku mampu habiskan nasik tu dengan telur tambah kicap..sedap giler kot..hohohoho

biar  mak tau ape pun yang die lakukan, yang die leterkan, yang die marahkan tetap indah di mata aku..terima kasih Allah atas pinjaman-Mu yang sangat berharga ini

p/s: aku tengok mak masak gulai pisang tadi berapa banyak die letak garam, lain dari biasa, tapi rasa tetap indah dan istimewa..perghhhh..penangan ibu abadi..tabek spring!!

No comments:

Post a Comment