Monday 17 June 2013

150 juta kali cinta

assalamualaikum wbt..

dekat sini ada tak sesapa yang tak pernah bercinta?kalau ada memang aku tabik spring..huhu

tapi aku dulu gatal-gatal kucing gak..mana leh tak bercinta sebab nak jadi remaja..cam sengal ngek je kan..hohoho

hmm..generally berapa kali korang putus cinta?hehehe..aku eh..aku rasa 2 3 kali jugak la..masa kt smkks lain, kat mrsmbp orang lain..sampai la aku masuk ke kolej mara kulim..then aku berjumpa la dengan mr. teddy bear..bukan aku jumpa dia..dia yang jumpa aku <3

mr. teddy bear..die maen ragbi..huhu..tahu tak camna die boleh kenal dengan aku?..aku rasa lawak la..
maaf la kalau sesapa yang baca ni mesti rasa menyampah tahap gaban kan.hahaha..biarla ni kan journal blog aku..suka hati la kan nak cerita apa pun kan..

masa kat kolej mara kulim dulu aku maen netball..ala biasalah..aku suka sukan-sukan nih walaupun tak terer mana.dapat gak la wakil kolej aku ke KAKOM dengan KASUKMA..huhuhu


dijadikan cerita, bebudak ragbi ni diorang maen kat padang bolasepak tepi aje dengan padang kami..padang diorang rosak kot kalau tak silap la kan..uihh..kami memang teruja la kan kalau-kalau dapat cuci mata kan. maybe kengkawan aku semangat training sebab ada diorang dekat sebelah kot..eheh..well..kitorang atau aku macam biasa la main. aku ni terlebih main-main tau. kalau nak diikutkan coach aku yang dipanggil ibu tu garang giler.dia siap tak bagi kami senyum lagi waktu main..aku? aku ni gigi besar..memang senyum 24jam..siap main-main sampai kawan aku main tarik baju dengan aku..hahaha..dia kata aku tk reti duduk diam,hyperactive maybe..ahak

lama-lama masa main, aku perasan setiap kali budak2 ragbi  turun padang kan diorang akan duduk dalam bulatan camtu untuk pakai kasut sambil bersembang kan (nama pun duk ushar kan..hahaha), tapi ada sorang budak ni duduk paling ke arah netball court, setiap hari macam tu..aku pasan dia macam pandang aku kan..aku cakap kat kawan aku..diorang cakap aku perasan..uhuk3..sedih je..tapi lama-lama diorang pun perasan..hahaha

dia mintak tolong orang tengah untuk berkenalan dengan aku..mula-mula aku tak layan pun bila budak tu sampaikan salam dia kat aku..lama-lama dia dapat nombor tepon aku..maka bermulalah episod perkenalan kami..kami start kapel lepas bufday dia..10/10/2008..sekarang dah hampir 5 tahun..hahahaha..cepatnya masa berlalu..

apa yang best eh dengan dia? aku ingat lagi masa dating dulu (tak selalu dating pun..hahaha.aku asyik balik umah je)..masa tu aku keluar dengan dia pegi pacific..kawan aku pun teman aku. masa jalan-jalan aku ternampak belon hello kitty.aku mintak dia belikan..dia belikan lah..pastu masa jalan-jalan sebenarnya aku malu nak pegang, aku suruh dia pegang..dia pegang la sampai balik ke kolej. cuma dalam bus je aku yang pegang..walaupun mulut dia berleter gila bagitau aku yang kawan dia cakap kalau kawan dia mati idup semula pun kawan dia tu takkan tolong bawak belon tuh..hahahaha..tapi my teddy bear still pegang walaupun malu..masa tu aku memang aku dah set mind aku, yang aku akan stay dengan dia sampai bila-bila..hahaha sebab die care pasal aku..aku harap jodoh kami panjang..dia sangat sweet walaupun tak romantik dan tak suka pujuk, tapi ada cara dia yang tersendiri yang buat aku tak tidur malam sebab die.eww..eheh


dia terlalu banyak kelebihan dia kalau nak di'compare'kan dengan aku..dia sangat sukakn budak-budak.akak aku yang cakapla..akak aku cakap penting sifat-sifat macam tu untuk mengasuh anak kita nanti..aww..tetiba dah pasal anak kan .kalau nak diikutkan dia lagi banyak bersabar dengan aku, sebolehnya dia akan cuba buat macam-macam untuk aku..pertolongan dia yang aku paling tak boleh lupa, dia teman aku pergi interview sirim kulim dengan shah alam. kat shah alam dia siap amek cuti untuk temankan aku pergi interview. yang terbaik sekali kan masa interview tu dia tunggu je kat ruang menunggu tak pergi mana-mana pun..dah la berjam-jam..hai sayang mesti penat kan?huhuhu..die penah masak untuk aku- nasik goreng tapi aku tak penah masak untuk dia kot..masak sesama penah, masa dia datang umah abang aku untuk potong sample projek aku, pakai gergaji woo..aku tak mampu..dia la yang buat, pastu kami masak pulak bersama..abang aku tengok tv je..huhuhu

bagi aku dia sangat comel..kelakar siot pun ada..hahahaha..ada satu benda sampai sekarang dia tak nak ngaku kan- die penah garu perut (bawah baju la tapi) kat tengah-tengah ramai orang..aku nampak aku gelak je la kan, die tanya nape aku gelak, aku bagitau dia apa yang aku nampak tapi dia tanak ngaku...hahahaha..lagi la aku gelak...hahahaha..adeii..ada satu lagi, kalau die makan fries kan dia mesti akan sapu kat baju dia..setiap kali dia suap fries ke mulut dia..haih macam budak2 sangat..hihihihi..banyak la benda comel sangat yang dia buat..yang pasti kalau aku cerita kat kawan aku pasal kelaku dia mesti diorang akan gelak, siap diorang dapat bayangkan camna perangai dia..hahaha..dia sedar tak dia memang comel macam teddy bear??hihihi

kalau tanya pasal feveret dia kan, mesti banyak gila..dia suka makan kambing..bagi je pape yang kambing kat dia mesti sakan dia makan, cuma kalau bagi kambing hidup2 kat dia memang tak la kan..lain la kalau dia warewolf..woof woof woof..huuhu.tu la nanti masa kahwin i korbankan pelamin i untuk buatkan you kambing golek ye sayang?(padahal mak memang tak kasi buat pelamin okayy..haahahaha).kalau tanya dia kan nak bela binatang apa kan dia cakap kucing tu mesti, pastu nak bela lizard. ya Allah, yang tu memang aku bangkang habis-habisan sebab aku geli..aku nak binatang yang berbulu je sebab nampak gebus comel kan..pastu dia cakap nak bela anak singa..what??dia kata tak pa kalau singa bela dari kecik besaq-besaq dia kenai tuan dia..gila..memang tak bagi la aku wei..last-last dia cakap nak bela ferret..hahaha..ok lah..pegi la cari kalau jumpa kat malaysia neh..hahaha

comel ke? eyyy..geli aku
alahai comelnye anak singa di google nih..belum tengok betul-betul lagi

ferret..sayang, hope u find it.hahaha

kelakar die banyak sangat..penah aritu, baru-baru ni je kitorang dating, first time (tolak masa aku konvo ritu kan) kami dating dia datang pakai kemeja..wow..aku tengok memang smart la kan..so masa jalan-jalan tu baru aku pasan dia hanya pakai selipar jamban yang buruk tuh..hahahahaaha..dia cakap dia malas nak pakai sneakers..adoila..ingat kan habih segak dah..hahaha..takpe i still love u..kalau nak ikutkan kebiasaan memang dia pakai tshirt je..tapi aku memang suka dia dalam pape keadaan pun...hihihi..payahlah kalau dah sayang ni kan..semua indah..poyo je semua tu..hahaha

hmmm..nanti kalau lambat sangat dia nak mai merisik aku, aku je la yang pegi merisik die..boleh?hahahaha..tengokla dah tahap gaban dah gatai aku nih..kalau mak aku taw aku cakap camni mesti mak aku kejar aku dengan parang keliling kampung..hahahahaha
saya cintakan awakkk..<3

maap.entry penuh jiwang ini ditujukan to my mr. teddy bear a.k.a muhammad afiq

moof::cekgatainakkawensangatni::

<3<3<3
xoxo

No comments:

Post a Comment