Sunday 2 June 2013

~~family on holiday~~part 1

helloooooo

ceq nak cerita nih

lai2~~

tak selalu family aku nak buat family trip nih..huhuhu..bukan ape, sebab satu, family besar ni memang susah kalau berkumpul nak ada semua sekali, dua, takde sape pun rajin nak bukak cadangan nak pegi ke mana apa semua, ketiga, macam sebelum ni akak-akak aku agak sibuk menguruskan perihal anak-anak dengan tuisyen dan sebagainya..

so khamis minggu lepas kami pergi jalan-jalan makan angin di sekitar pulau pinang sahaja..hanya 4 orang je adik beradik aku yang terlibat, yang lain kerja..aku dengan kak kin aku amek cuti..lagi dua orang tu cikgu takpe la kan..ceh..sesuka hati je nak pegi tanak ikut time kami nih..

dah la aku tak tahu satu benda pun perancangan diorang tu kan, tahu-tahu je anak sedara aku yang bagitau rupa-rupanya tok diorang yang ajak pegi teluk bahang untuk berkelah di pantai..

tiba hari yang dinanti tu kan, hanya budak2 kecik je yang bagun awal (hahahaha..besala diorang excited lebih)..yang tua ni mesti la banyak kerenah bangun lambat, mandi pun lambat beserta dengan lama lagi (aku la tuh..hahahahha..bangun tido empat kali kot, tupun tiga kali kena jerkah bangun..hahahhaha)..last2 dah siap pakai baju tshirt dengan seluar selebet je lakan..ye la kata nak pegi mandi pantai..alih2 kak kin aku tanya 'hangpa nak pi bejalan pakai baju selekeh ja ka?'...aku heran la, aku pun cakap la 'laa..pakai siap2 la, satgi bole terus terjun'..kak kin 'haih..kita pegi bukit bendera dulu laaa'..lorh..terus pakat2 tukar baju, aku cari baju yang bole sarung instance jerh,,tak payah iron2 and kedut2..

haha..dress itam, cardigan n pashmina..semua tak kedut kan, direct dari lipatan
oyyeahh..keep being poyos--hazardous

meet wit ma dad..rock still bebeh

miqdad, iman and udak ucop..eww..band boys..ada lagi gambar diorang beraksi, macam gay doh..tak sanggup nak upload

yang depan tu penaja besaq..kak yam..berjalanan ke kaunter tiket

khalila and her dad..berlagak tanak berjalan denga maksu..wuwuwwuw~

datin doyah and me...i salute u mom!

while waiting for a tickets..poyos sekejapan

yeah..baru setengah rombongan

ecah..chinese looking kot tapi kecik2 macam budak jepun..hahahaha

excited la kak kin..die yang nak sangat pegi bukit bendera

kitorang grup awal yang masuk..hahahaha

cian ayah..penat berjalan

jeng jeng jengggg..kamil yaw!

nampak tak belakang?..angin kat atas sini sejuk gak la..tapi matahari atas pala

kena bayaq singgit untuk seminit..ceitt!..cekik darah betoi

alorhh..awat tutup mata mak??

banyak lagi aku nak kongsi dekat sini..to be continued.....lalalalalaa~~

No comments:

Post a Comment