Saturday 8 June 2013

dietku kelaut-kau sangat kejam 'lapar' =(

assalamualaikum w.b.t..

ala..cam bese..kite nak bagi pantun aww (#sila baca dalam nada gedik)

ayam kampung bukan spesis itik,
itik suka berjalan terkedek-kedek,
laparku melambung hatiku berdetik,
sambil makan-makan blogku hupdate;

ceh..sengal betol pantun...

uwaaaa...aku baru pas makan nasik, mula-mula tu ambek sesenduk je..pastu lapar lagik je rase..rasa macam sangat bez makan ikan bilis liat tu..eheh..alasan..

tengah-tengah aku tambah nasik tu mai la pulak emak aku..haihhh..time tu jugak la dia nak mai dapur pun..adoi..dia senyum sambil berkata

'haih nurul..tambah lagi??(aku amek sikit je tadi )..heh..tu la mak dah kata dah..makan nasik hang takmau, mak bukan marah hang makan banyak, tapi hang kata nak diet, aritu hang diet tak mau makan nasik, mak suruh makan nasik jugak..laa ni hang tengok, bila hang start makan nasik balik bertambah-tambah pulak makan'

aku pernah cakap kan aku nak diet carbohydrate, only protein intake je..baru turun mendadak sikit dan sihat..tapi tu la..aku kantoi lepas pegi picnic itu hari..dah sape suruh ajak aku pegi picnic..takkan nak makan lauk aje, dengan tomyam ada, ayam masak merah ada bagai..yang orang lain makan nasik bertambah-tambah, aku dah la baru naik dari laut kot..lapar doh, perut dah jamming abeh dah kat dalam macam ada persembahan the beatles tau..memang nasik la aku lahap...lepas dah kantoi aku malas nak setat lagi diet sebab aku nak muhasabah diri jap bagi aku betul-betul kaw-kaw berdisiplin nak diet..wuwuwuwuw..entah la  bulan pose bole diet ke tidak, takut lagi banyak engkau melantak nanti!!arghhhh..tensen ceq

tadi aku pegi kenduri kawan aku, pakai la baju kurung pahang tu..masa aku baru abeh belajar  tahun lepas memang kain die tersekat sikit kat bahagian peha..bila duduk selisih die tu tekan sakit gak peha..pastu dah setat keje baju tu elok pulak aku pakai..tapi tadi aku pakai..haihh..pehal macam tak selesa nih..tapi tak macam masa baru abeh belajar tu la..dah setat risau sekarang..

pehh..dah tau risau bole pulak tambah nasik ehh???

tadi lepas makan pegi bilik mak aku jap..diorang tengok tv cerekarama..aku tanya la mak aku cerita apa?tau mak aku jawab ape??

'tak tahulah..hah, nurul..esok lepas subuh jogging tau..takpun pegi bersenam..bangun tidur awal!'

hek elehh..mak aku ni tak habeh-habel lagi??huwaaa..aku kena diet bebetul weh.. =(

p/s: ada sorang tu tanya aku bila nak update blog aku..hahahaha.. tengs tau! =)

No comments:

Post a Comment